fredag 31 juli 2009

Ja då börjar vi!

Nu har jag skapat en blogg för att dela med mig
av min och mina hundars vardag. Jag kan inte det här men kommer att göra ett bra försök.

Mina små vänner heter Micke och Sara. Micke (till vänster) är en colliehane på 4,5 år och är kastrerad. Sara (till höger) är en collietjej på 1 år. MIcke gillar att vara ute i skogen och spåra och där är han riktigt duktig. Han har klarat anlagsprovet för viltspår och vi funderar väl fortfarande på om vi ska fortsätta med det men men det får framtiden utvisa, vi har börjat träna lite agility också men där behöver vi ha lite mer hjälp och instruktioner men det har vi blivit lovade av Marie-Louise som snart kommer hem från sin semester.

Med lilla Sara har jag mest tränat lydnad eftersom det är något som jag är väldigt intresserad av och har den mesta erfarenheten från. Har tidigare tränat och tävlat med mina collisar och tagit mig upp till Elitklass lydnad. Vi har alldeles just börjat vår träning på lydnadsplan jag och Sara men vi har hunnit starta i lydnadsklass I på BHK Malmens Junitävling. då var lilla Sara elva månader gammal och skötte sig riktigt bra, vi fick 157 poäng och ett andra pris.

Det som jag nästan helt glömt bort var den nervositet man kände när man stod helt passiv vid platsliggningen och väntade på att de två minuterna skulle gå. Det är ju verkligen något som kan ge syrebrist.............Ja, dessa två minuter blir fruktansvärt långa och minsta rörelse hos hunden skapar ett tomrum i hjärnan och hjärtats slag blir som trumvirvlar i bröstet. Ja detta var en upplevelse och samtidigt en förtjusning. Skräckblandad förtjusning kan man nog kalla det vid och det var intressant. Vi ska göra ett försök till på Malmenkampen där vi anmält oss till lydnadsklass I både fredag och lördag. Det ska nog bli kul...........tror jag!!!

Återkommer med mer vid ett senare tillfälle.

1 kommentar:

  1. Det här gick ju bra... snygga bilder.
    Kom i nu att uppdatera ofta...

    SvaraRadera